Vítejte na stránkách PEKK Consulting, IT specialistů s více než 15 lety zkušeností v oboru

Kde nás najdete

Tanvald, ČR

Otevírací doba

Po – pá: 8:00 – 17:00

a

Novinky

Home office 2: 7 důležitých bezpečnostních tipů pro každou firmu

Jan 22, 2021 | IT zabezpečení, home office

Chcete vědět, jak svým zaměstnancům zajistíte opravdu bezpečný home office? Přečtěte si našich 7 tipů, v nichž se dozvíte, jak nechat vaše zaměstnance pracovat z domu bez zbytečných bezpečnostních rizik.

Práce z domova: Oblíbený benefit nebo bezpečnostní hrozba?

Práce z domova dnes představuje oblíbený benefit mnoha firem. V době koronavirové krize se pro spoustu společností stala novým způsobem fungování a mnoho lidí se přesunulo z kanceláří do domácího prostředí. Je ale třeba si uvědomit, že nedostatečné zabezpečení firemních systémů může spolu s neznalostí zaměstnanců napáchat velké škody.

Únik dat, finanční ztráty nebo pošramocená pověst jsou jen některá z rizik, která na vaše zaměstnance při práci z domova číhají. O dalších nástrahách si přečtěte v našem článku Home office: Jak nechat zaměstnance bezpečně pracovat z domova, kde si můžete přečíst o bezpečnostních rizicích, příkladech z praxe a tipech jak práci z domu zabezpečit z hlediska dobré praxe informačních technologií.

7 bezpečnostních tipů pro práci z domova

Přinášíme vám ty nejdůležitější bezpečnostní tipy, díky nimž se vy i celá vaše firma dozvíte, jak správně zabezpečit zařízení a systémy při práci z domova. Naše tipy můžete použít také jako jednoduchý checklist kroků, které představují nezbytné minimum před tím, než zaměstnance pustíte s počítačem domů.

Tip číslo 1: Bezpečnostní audit

Před zahájením práce z domova proveďte bezpečnostní audit, se kterým vám rádi pomůžeme. Nastavte všechny systémy tak, aby mohly fungovat na dálkuNezapomeňte ani na VPN (soukromé privátní sítě, které zajistí bezpečnou komunikaci mezi vzdálenými zařízeními), antivirus a další potřebné bezpečnostní nástroje či aplikace.

Tip číslo 2: Aktualizace

O aktualizacích jste nejspíš slyšeli už mnohokrát a samotná zařízení a systémy vám je nabízejí častěji, než byste možná chtěli. Opravdu se ale nevyplatí je odkládat třeba proto, že často opravují různé bezpečnostní chyby systémů. Tím mohou zabránit vstupu virů a jiných hrozeb do počítače. Před prací z domova zajistěte, aby byl veškerý software na přenosných firemních počítačích aktualizován a vaši zaměstnanci věnovali updatům dostatečnou pozornost.

Tip číslo 3: Zálohovat, zálohovat a zase zálohovat

Myslete na vhodné zálohování, šifrování přenášených dat i disků firemních počítačů a nastavení automatického odhlašování při nečinnosti. Práci vašim zaměstnancům ulehčí i kvalitně zabezpečená cloudová řešení: ať už ta, sloužící k ukládání dat, či rovnou celé cloudové aplikace. Ty dokážou výrazně usnadnit spolupráci na dálku.

Tip číslo 4: Jiný než firemní počítač? Ne!

Vysvětlete zaměstnancům, že musí pro práci používat výhradně firemní počítač. Nastavte systémová oprávnění tak, aby si na počítači zaměstnanci sami nemohli instalovat vlastní aplikace ani k němu připojovat své flash disky.

Tip číslo 5: Školení

Proškolte zaměstnance. Informujte je o tom, jak se při práci z domova (ne)chovat (například nepřihlašovat se na cizí sítě nebo na ty nezabezpečené, neotevírat podezřelé e-maily, při práci mimo domov nenechávat počítač neodhlášený či bez dozoru, nenechávat na domácím routeru původní hesla, nenechat děti hrát si s počítačem, používat různé aplikace apod.). V rámci školení jim osvěžte také pravidla pro vytváření a změny hesel.

Tip číslo 6: V kontaktu

Zajistěte, aby zaměstnanci věděli, na koho se obrátit v případě problémů s některou aplikací nebo s počítačem. Poskytněte jim veškeré kontakty, ať už formou e-mailu či na firemním intranetu.

Tip číslo 7: Efektivní komunikace nad zlato

Nezapomeňte, že i když lidé nesedí v kanceláři, potřebují spolu efektivně komunikovat. Zvolte a vhodně nastavte systémy typu Skype, Webex či jiné, aby mohly celé týmy pracovat z domova a jejich členové spolu přitom neztratili kontakt.

Zabezpečení informačních technologií hraje významnou roli nejen na pracovišti, ale také při práci z domova. Jestliže si nejste jistí tím, jak vše co nejlépe nastavit, můžete se jednoduše obrátit na odborníky (například na Pekk). Ti vám pomohou s nastavením všech zařízení pro home office, volbou vhodných systémů pro vzdálenou spolupráci i se školením vašich zaměstnanců.

Naše služby

Nabízíme širokou škálu služeb, které můžeme uplatnit ve společnostech všech velikostí. Spolupracujeme jak s živnostníky, tak se zavedenými společnostmi a nadnárodními korporacemi. Neváhejte nás kontaktovat, pokud hledáte IT poradenství nebo poskytovatele IT služeb.

IT Zabezpečení

Komplexní zabezpečení IT infrastruktury, databází a citlivých dat, které jsou základem vašeho podnikání.

Počítačové sítě

Profesionální design, správa a zabezpečení podnikových počítačových sítí (LAN, WAN, VLAN, VPN).

Cloud Solutions

Úspora zdrojů a efektivnější využívání dostupnosti a zabezpečení virtuálních systémů.

Monitoring & Reporting

Monitorování využití zdrojů, využití serveru, aktivity zaměstnanců a další pro efektivní řízení společností.

Automatizace

Zefektivnění procesů a úspora peněz díky integraci IT, eliminace neefektivních procesů a zvýšení produktivity.

IT analýza

Nezávislá analýza podnikového IT a spousta inspirativních informací ke zvýšení efektivity vaší IT infrastruktury.

Kontaktujte nás

Pokud vás naše služby zaujaly, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se s vámi probereme vaše požadavky a možnosti, navrhneme optimální řešení a další kroky.

Jak můžeme pomoct zefektivnit vaše podnikání?

Rychlá zpráva