Každá moderní firma se snaží neustále zlepšovat vlastní procesy i zákaznické služby. Ten, kdo (byť jen na chvíli) usne na vavřínech, už konkurenci nedožene. Jedním ze způsobů, jak zvýšit vlastní efektivitu, ušetřit finance a zpřehlednit dění ve firmě, je automatizovaný monitoring a reporting. Jak funguje a co firmě přináší?
Kde se hodí automatizovaný monitoring a reporting
Spousta úkolů monitoringu a reportingu se dříve prováděla ručně. Stohy papírů s nekonečnými tabulkami, které mistr roznášel jednotlivým oddělením, byly na denním pořádku. Každý si v datech sám musel najít to, co potřeboval.
Tyto časy jsou už naštěstí dávno pryč a mnoho procesů se dá díky počítačům automatizovat. Ve všech IT projektech většinou představuje monitoring a reporting poslední (a často nikdy nekončící) fázi. Využití automatizovaného monitoringu se přímo nabízí také v oblasti managementu kvality; uplatňuje se ale například i v lidských zdrojích (HR) a jejich procesech, v prostředí obchodního oddělení, výroby či logistiky. Každému z těchto oddělení poskytuje zajímavé a zároveň užitečné informace, šité na míru jeho potřebám.
Na jaké otázky monitoring a reporting odpovídá?
Automatizovaný monitoring poskytne firmě spoustu kvalitních podkladů pro následné analýzy. Jako příklad uvádíme některé z otázek, na které umí monitoring a reporting svými výstupy odpovědět:
- Vedou veškeré aktivity v rámci konkrétního projektu do požadovaného cíle? Které jsou nadbytečné?
- Co v konkrétním projektu fungovalo a co ne? Co se (ne)povedlo?
- Využívají zaměstnanci firemní počítač k práci? A jsou doma stejně produktivní jako v kanceláři?
- Je dodržována povolená hranice zmetkovitosti u konkrétního stroje?
- Funguje firemní hardware správně nebo přichází čas na výměnu některého z počítačů, síťových prvků a dalších komponent?
- Jak vypadá síťový provoz? Je infrastruktura efektivně nastavená a dobře zabezpečená?
S hledáním odpovědí pomohou právě automaticky získaná data. Na jejich základě může firma zvyšovat efektivitu jednotlivých procesů, poučit se z chyb, předcházet jejich opakování a úspěšnými projekty se dále inspirovat.
7 zásadních výhod monitoringu a reportingu pro firmu
A jaké jsou hlavní výhody automatizovaného monitoringu s reportingem?
- Získané informace slouží jako přehled pro management a vedení firmy. Na jejich základě se provádí strategická rozhodování o dalším směřování firmy. To vede i k finančním úsporám, protože rozhodování jsou podložena daty.
- Monitoring a reporting pomáhá firmě růst. Udržuje informace o dění a jednotlivé kroky vedení tak dávají smysl.
- Monitoringem lze zjistit, že na některou práci stačí méně lidí nebo se dá některý proces automatizovat. Tím firma ušetří na lidských zdrojích.
- Pomáhá včas identifikovat potenciální problémy a vhodně na ně reagovat. Upozornění přichází právě když je potřebujete a ne až v okamžiku, kdy se něco stane.
- Na základě monitoringu pracovních aktivit dokáže firma lépe nastavit firemní i zaměstnanecké cíle.
- V případě automatizovaného reportingu dostává každé oddělení pouze opravdu relevantní data ve formě reportů. Nemusí se probírat tabulkami, které vůbec nepotřebuje.
- Na základě získaných dat může firma lépe předpovídat další vývoj v konkrétní oblasti.
Monitoring a reporting s námi
S využitím informačních technologií se dnes dá celá řada oblastí a postupů automatizovat. Tím se zabýváme také my v Pekku. Jestliže vás zajímá více, obraťte se na nás. Naši odborníci s vámi proberou vaše představy, zhodnotí existující procesy a navrhnou a implementují zlepšení, která vám pomohou lépe dosahovat obchodních cílů. Budete tak moci dělat opravdu informovaná rozhodnutí.
Více informací najdete na této stránce, kde se dozvíte, jak přesně vám s monitoringem můžeme pomoci.